sábado, 9 de diciembre de 2017

El collit




 Us explicaré com ens va a nosaltres.
Quan en Max tenia 2 mesos i solia dormir aproximadament sobre unes 12 hores diàries repartides entre nit i dia. Es despertava per a mamar cada dues hores i de vegades es tornava a dormir, tot i que, cada vegada va anar canviant i es passava més estones despert i interactuant amb l'entorn. Ara amb cinc mesos i mig el patró de son ha canviat una mica, durant el dia fa petites dormides, a mig matí, a la migdiada, a la tarda... Però quan arriba la nit intentem seguir una rutina, bany, poca llum i a dormir aviat. Ara, aguanta unes tres hores i mitja o quatre sense despertar-se per mamar, però, després depèn de la nit és desperta més o menys vegades. Ell el que vol és està prop meu.

Durant el dia dorm a qualsevol lloc al Moisès que tenim al menjador o a la maqueta. A la nit és una altra història, amb la lactància materna vam optar pel collit de manera que dormim tots a la mateixa habitació amb la comoditat que això comporta.

- penso que se sent més protegit
- quan és desperta el sentim de seguida i quasi mai plora
- quan mama no m’he d'aixecar, per tant no em desvetllo tant i és més fàcil tornar-me a dormir
- segons diversos articles que he llegit disminueix la mort sobtada dels nadons

De fet, el collit no és una moda ni una novetat. Sempre s'ha compartit habitació amb els pares o altres membres de la família, potser per manca d'espai o comoditat. Sigui com sigui el meu germà i jo ho vam fer fins als 7 anys i no ens va anar gens malament. Després sempre vam compartir habitació tots dos.

Dormir acompanyat és un plaer i enriqueix molt la relació entre iguals i progenitors.
Suposo que cadascú ho fa de la millor manera que pot i potser les diferents circumstàncies de cada família fan que prenguem una decisió o altra.

En definitiva crec que el nadó, en aquest cas en Max gaudeix molt més del son quan hi sóc a prop i si pot dormir als meus braços millor que millor. 
Malauradament, nosaltres no podem ser-hi sempre, per tant jo sempre que puc gaudeixo de veure'l dormir prop meu, ni acostumar-se ni res quan arribi el moment de canvi ja ens acostumarem a la nova manera.

Per @Saidakn

No hay comentarios:

Publicar un comentario