domingo, 15 de abril de 2018

Montessori a casa



Segurament heu sentit parlar del mètode Montessori, o bé heu llegit alguns dels seus principis bàsics. Però aplicar metodologia Montessori, no és tan sols tindre uns materials concrets, sinó que va més enllà.

Hem de tindre en compte el respecte al nen perquè sigui ell mateix qui pren les decisions per tal de desenvolupar habilitats, autonomia i autoestima. No hem de fer als nens el que ells poden fer per si mateixos, per tant hem de respectar els diferents ritmes.

Hem de tindre present la ment absorbent dels infants, que vol dir que tenen una gran capacitat d'aprenentatge, més del que ens imaginem.

També, hem de tindre cura a l'hora de presentar els materials. Ha de ser d’una manera clara i ordenada i crear un ambient segur i apte per fomentar l'autoaprenentatge.

Per últim hem de tenir clar que, el nostre paper com adults és acompanyar en aquest procés com a observadors conscients des del respecte, l'amor i l'afecte, tot vetllant per la seguretat i el desenvolupament personal del nostre petit.

Quan vaig estudiar la metodologia de Maria Montessori em va semblar que l'infant era lliure i es desenvolupava de manera natural, activament, fent i desfent, comprovant, experimentant, treballant els sentits, la psicomotricitat, explorant l'entorn... em va captivar i esperava ser mare per posar en marxa tot allò, que havia après i a més a més afegir aspectes que m'agraden d'altres metodologies, perquè no hi ha una única manera de fer, simplement ens hem de fer la nostra pròpia.

-Llavors, què podem fer? - doncs, llegir i llegir, hi trobareu molts d'articles i llibres que us podran ser útils, per modelar el vostre estil de criança i d’educació.


Jo, avui us presento un llibre que vaig agafar de la biblioteca fa uns dies, en què ens proposa un seguit d'activitats que fàcilment podem fer amb els nostres fills i filles.






Per @SaidaKn



No hay comentarios:

Publicar un comentario